مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 خرداد 1400 ساعت 15:552021-06-03اقتصادي

سوختن  400 هزار کشتزار دیم در خراسان رضوی/ کشاورزان توان پرداخت حق بیمه ندارند


رییس شورای استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال فقط 400 هزار کشتزار دیم در استان سوخته است، گفت: اکثر کشاورزان و دامداران زیان دیده از خشکسالی توان پرداخت حق بیمه را نداشته و ندارند.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس شورای استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال فقط 400 هزار کشتزار دیم در استان سوخته است، گفت: اکثر کشاورزان و دامداران زیان دیده از خشکسالی توان پرداخت حق بیمه را نداشته و ندارند.

غلامرضا لالوی، امروز، 13 خردادماه در سی و پنجمین نشست شورای اسلامی استان خراسان رضوی در خصوص وضعیت آب و کشاورزی استان اظهار کرد: شرایط ایجاد شده در اقلیم کشور و خشکسالی ناشی از آن، وضعیتی را ایجاد نموده که طی نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است، بر همین اساس تلاش و پیگیری مدیران در راستای خارج شدن از این امور دوچندان می شود.

وی افزود: طبق پیش بینی های انجام شده در سال 1400 و 1401 و با توجه به شرایط حاکم بر سد دوستی، با مشکلات فراوانی در خصوص تامین آب شرب مواجه خواهیم شد.

لالوی تصریح کرد: باتوجه به مکاتبات انجام شده در خصوص خرید و یا تهاتر آب از حق السهم کشور ترکمنستان از سد دوستی جهت رفع مشکلات تامین آب، آبیاری و کشاورزی استان، نیازمند این است که استانداری خراسان رضوی این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند و در دستور کار خود قرار دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوختن  400 هزار کشتزار دیم در خراسان رضوی/ کشاورزان توان پرداخت حق بیمه ندارند

سوختن  400 هزار کشتزار دیم در خراسان رضوی/ کشاورزان توان پرداخت حق بیمه ندارند